Over naar glasvezel

Ik Werk bij BROSIS IT diensten bv in Geesteren Ov.

Over naar glasvezel

geplaatst op: 10-06-2015

Het heeft even geduurd (4 maand geloof ik) maar toch hebben wij besloten over te gaan naar glasvezel. Veel keuze hebben wij helaas niet in het Cogas gebied. Wij kunnen slechts kiezen uit Caiway, Fiber, Cbizz en Weserve. Het eerste gesprek met Fiber, een tijdje geleden, was wel heel erg klant onvriendelijk. Fiber heeft daarnaast geen Film1 en geloof het of niet, Fiber is voor mijn gemaakte keuzes duurder. Hierdoor viel Fiber al vrij snel af eigenlijk. Weserve levert geen televisie signaal erbij en Cbiz is helaas vrij prijzig (100/100 met tv ca € 85,00 excl. btw). Voordeel van Cbiz is wel dat je voor € 25,00 extra een vast ip adres kunt krijgen.

Het kabel internet (180/18) wat wij al hebben is van Caiway. Het grootste voordeel van glasvezel via Caiway is dat alle tv's gewoon blijven werken zoals ze nu werken en er geen maximum van 3 tv's is (wel maximaal 3 smartcards geloof ik). De snelheden zien er goed uit, de keuze is gevallen op de 200/200 (in juli meteen een upgrade naar 250/250) verbinding. Wij kunnen later natuurlijk altijd upgraden. Wij gaan dus voor Caiway glasvezel.

Wel is jammer dat Caiway opnemen in de cloud niet word ondersteund en de ontvanger voor interactive tv niet via de gewone router kan lopen. Dit betekend dat er nieuwe routers met vlan moeten komen of een extra utp kabel naar de tv. De opgenomen programma's kun je dan ook alleen maar kijken op de interactieve decoder en niet elders in en om het huis. De ontvanger is ook groter en er zit een harddisk in wat waarschijnlijk weer zorgt voor lawaai. 

Helaas gaat het bestellen van Caiway glasvezel niet vlekkeloos. De telefooncentrale laat ons niet door na het intoetsen van onze postcode. Nu heb ik eigenlijk al helemaal niets met die klant onvriendelijke keuze menu's dus knikker ik op Twitter dat Caiway niet te bereiken is. Binnen een uur belt een aardige meneer van Caiway mij terug waarmee hij ons van dienst kan zijn. 

Het gesprek is doorgegeven aan zijn collega en na het beantwoorden van enkele vragen die ik nog had, is onze order binnen een paar minuten rond. Door de grote drukte bij Caiway kan de levering iets langer duren dan de normale paar dagen. Dat weten wij alvast. Maar gelukkig blijft ons kabel abonnement nog gewoon doorlopen. Op de telefooncentrale na, alles naar wens dankzij de zeer aardige / klantvriendelijke mensen bij Caiway.

Klik hier voor deel 2

versie 4.00 php7.1 test